Příběh o BGA

Toto je příběh o transformaci a expanzi. Napínavý příběh, který začíná jako malý lokální rodinný podnik v Gävle, a dnes je velkým internetovým obchodem na explozivním postupu přes Evropu. Během let se mnoho změnilo. Ale něco, co přetrvává od počátku společnosti v roce 1993, je naslouchání. Zvídavě poslouchat a porozumět tomu, co zákazníci potřebují - někdy dokonce dříve, než si to sami uvědomí. To, spolu s trochou odvahy, velkým důrazem na kvalitu a silnou vírou v nabídku společnosti, byly některé z nejdůležitějších ingrediencí úspěšného receptu společnosti. Toto je příběh o BGA.

Prolog - Malý rodinný podnik
Je rok 1993 ve městě Gävle. Bengt Andersson zakládá BGA Videoproduktion, lokální podnik zaměřený na produkci informačních filmů a převod kinematografických filmů na VHS. Na konci 90. let výrazně vzrostl zájem o služby převodu a konverze a tyto služby se tak staly větší částí podnikání společnosti.

Kapitola 2002-2005 - DVD v módě
Během prvního desetiletí dvacátého století explodoval zájem o převod filmů na DVD, což nám poskytlo velké možnosti pro rozvoj našeho tehdy stále poměrně skromného a lokálního podnikání. V tomto období vstoupil Björn Andersson do společnosti na plný úvazek a investovali jsme do nových strojů, které by mohly dosáhnout kvality a rozsahu, které jsme chtěli nabídnout při převodu filmů z videokazet na DVD.

Kapitola 2006-2007 - Velká města lákají
V roce 2006 jsme provedli nové investice, které nám umožnily vytvořit vlastní stroje pro převod kinematografických filmů. Stroje, které by splňovaly naše vysoké nároky na kvalitu a uživatelskou přívětivost. Rok 2006 byl také rokem, kdy jsme začali hledat možnosti mimo Gävle a otevřeli jsme pobočky jak v Stockholmu (Lidingö), tak v Göteborgu. Také jsme zaměstnali našeho prvního externího zaměstnance do naší kanceláře v Gävle, Kristoffera Sjöléna, který zde stále pracuje a je dnes zodpovědný za celý náš výrobní oddělení pro všechny druhy digitalizace.

Poptávka po službách týkajících se diapozitivů a fotografií rostla a v podzimním období roku 2006 jsme rozšířili naši činnost také na toto.

V dubnu 2007 jsme otevřeli naši pobočku v Malmö a v říjnu téhož roku jsme otevřeli druhou pobočku ve Stockholmu, tentokrát v Hammarby Sjöstad.

Kapitola 2008 - Vzhůru do celého Švédska
Chtěli jsme nabídnout naše služby více lidem ve Švédsku, a proto jsme v roce 2008 rozšířili naši službu doručení na domov na pětadvacet lokalit. Také jsme se přestěhovali do nových, moderních prostor jak v Gävle, tak v Göteborgu.

Kapitola 2009 - Megametr filmu na kinofilm
Jeden z mnoha bohatých roků, kdy jsme dále rozšířili naši oblíbenou službu doručování do domu. Tentokrát jsme ji nabídli celému Švédsku, navíc zcela zdarma. Také jsme se rozhodli zavřít naše prodejny na Lidingö a v Hammarby Sjöstad ve prospěch prodejní plochy na Östermalmu ve Stockholmu, kde jsme mohli nabídnout kratší dodací lhůty a atraktivnější otevírací doby. Rok 2009 byl také rokem, kdy jsme se přeměnili na akciovou společnost BGA Videoproduktion AB. Během tohoto roku se nám navíc podařilo naskenovat 1 000 000 metrů kinofilmu - což byl rekord, který později překonával další.

Kapitola 2010 - Rozšiřování firmy na všech frontách
V roce 2010 jsme dále rozšířili naši činnost, aby zahrnovala i digitální zvětšování. Kromě toho jsme otevřeli dvě zcela nové prodejny, jednu ve Stockholmu a jednu v Norrköpingu. Naše prodejna v Malmö byla přesunuta do nových prostor uprostřed centra, což nám umožnilo nabídnout lepší otevírací doby i tam. V Gävle jsme začali vybírat z našich 320 metrů čtverečních velkých prostor a museli jsme se přestěhovat do nových prostor několik bloků dál.

Kapitola 2011-2012 - Další modernizace
V roce 2011 jsme viděli - a využili - možnost koupě dvou existujících fotobutiků v Jönköpingu a Sundbybergu. Prodejna v Gävle, která dříve sdílela místo s naším výrobním závodem, se také musela přestěhovat do opravdové a zcela vlastní prodejní plochy v centru Gävle. Rok 2011 byl také rokem, kdy jsme začali s modernizací našich prodejen a rozšířili jsme naše otevírací doby. Tato práce pokračovala a zesilovala se v roce 2012, který byl také rokem, kdy jsme zahájili naši samostatnou činnost BGA Fotocentrum, kde zvětšujeme fotografie a děláme zvětšovací práce.

___________

Nová kapitola v příběhu o BGA
BGA Videoproduktion měla kvetoucí růst, kdy se po celé zemi otevíraly pobočka za pobočkou a investice se opakovaně ukázaly jako úspěšné. Ale největším milníkem v příběhu o BGA bylo, co se stalo, když se chtělo a odvážilo se ještě více. Paralelně s původní činností byla zahájena vedlejší činnost s důrazem na rámečky na fotografie a fotoalba; BGA Fotobutik. A pro tyto produkty se viděla možnost prozkoumání nových trhů, a to prostřednictvím internetu.

___________

Kapitola 2013 - Narození e-shopu
Internet se jevil jako vzrušující místo s nekonečnými možnostmi, dokonce i pro firmu sídlící v malém městě Gävle. E-shop byl spuštěn na přelomu roku - a první objednávka přišla dokonce už na Silvestra 2012. Stylové a cenově dostupné rámy byly v popředí a zájem o tyto produkty byl obrovský. Rámy v trochu neobvyklých velikostech a barvách se překvapivě staly velmi populárními a rychle jsme si uvědomili, že na trhu je mezera k zaplnění.

Kapitola 2014 - E-shop potřebuje větší prostory
Zájem o naše rámy nadále rostl a během roku jsme více než zdvojnásobili počet zákazníků v e-shopě. Rok 2014 byl intenzivní, kdy jsme s velkým nadšením a rychlým tempem rozšiřovali náš sortiment produktů. To přirozeně vedlo k tomu, že jsme rychle vyrostli z našeho stávajícího skladu a museli jsme rozšířit skladové prostory, abychom se vešli.

Kapitola 2015 - E-shop začíná zkoumat Skandinávii
S dvěma úspěšnými roky jako e-obchod za sebou jsme začali být opravdu v teple. Byl čas podívat se za hranice země a rozhodli jsme se rozšířit se i do Norska, což se podařilo prvního listopadu 2015. Již na jaře jsme si uvědomili, že stávající sklad je příliš malý (znovu!) a začali jsme hledat větší prostory. Tentokrát jsme byli trochu zkušenější a hledali jsme přímo prostory, které by zvládly i malý budoucí růst (protože to šlo tak dobře!). Na konci roku jsme konečně našli nový domov a přestěhování mělo proběhnout na jaře 2016.

___________

Kapitoly 2016-2018 - E-shop prochází vývojovou fází
S přestěhováním do nových prostor jsme měli prostor k růstu! A v následujících letech jsme rozšířili naši nabídku rámů a začali jsme zkoumat nové produkty, které by doplnily rámy. Stylové a trendy plakáty se zdály být naprosto rozumnou volbou - a tak tomu bylo. Touha objevovat více světa sílila a byla spuštěna nová finská sesterská stránka. V roce 2017 jsme dále rozšířili sortiment a přidali jsme do nabídky spoustu stylových zrcadel ve všech možných tvarech, barvách a velikostech. Ve stejném roce jsme také vstoupili na dánský trh, což se ukázalo být trhem, kde byly naše produkty velmi ceněny. Vstup na čtyři trhy rozhodně nebyl špatný, ale svět mimo Skandinávii stále lákal.

Kapitola 2019 - E-shop mění jméno a styl
BGA Fotobutik se mění na BGASTORE.CZ a s tímto jmenným změnou přichází také úplně nový vzhled a grafický profil. Ale to rozhodně nebylo vše, co se událo během tohoto událostmi nabitého roku. Do našeho internetového obchodu přibyla spousta nových vzrušujících produktů a skladový prostor se musel rozšířit na celých 5000m2. Rok 2019 byl také rokem, kdy jsme oslavili překročení počtu 200 000 zákazníků od zahájení.

Kapitola 2020 - E-shop a pandemie
Pandemie udeřila a všichni trávili více času doma. Mnoho lidí začalo zdokonalovat své bydlení jako nikdy předtím a zařízení domácnosti bylo na seznamu prioritních nákupů. Expandovali jsme v neskutečném tempu a otevřeli jsme e-shopy v Nizozemsku, Belgii, Německu a Rakousku. Nabídka se rozšiřovala a spousta nových trendových produktů se objevila. Skladový prostor se rozšířil a e-shop překonal hranici 400 000 zákazníků od zahájení.

Kapitoly 2021 - 2022 - E-shop pokračuje v expanzi
Rychlá expanze nám poskytla možnost vyzkoušet si nový sortiment dál od produktů, které jsme dříve nabízeli. Nicméně jsme dospěli k závěru, že nové není vždy lepší. Plné zaměření by mělo být na to, co nás nejvíce zajímá a kde máme naši odbornou expertízu - a to jsou rámy! Skladový prostor byl opět rozšířen, tentokrát na ne příliš skromných 8000m2. Expanze v Evropě pokračovala a BGA vstoupila na trhy v Anglii, Irsku, Švýcarsku a Francii. Byla spuštěna další webová stránka - bgaframes.eu - která umožňuje zákazníkům v dalších zemích Evropy využívat naše prvotřídní produkty.

Máme ještě daleko k epilogu a v příběhu BGA čeká mnoho vzrušujících kapitol. Staňte se součástí historie a podívejte se na naši působivou nabídku rámečků pro všechny styly!